En visuell identitet och hemsida som visar SV Ventures som en modern, kunnig och pålitlig aktör inom investeringar i nordiska tillväxtbolag.
Ad Impressions på LinkedIn
Video Ad views LinkedIn
Exponeringar Youtube Ads
Utöver helhetsarbetet med den visuella identiteten arbetade vi med PR för att etablera SV Ventures som en tydlig expert inom investeringar i onoterade techbolag. Vi tog fram en PR-strategi med fokus på thought leadership, mediegenomslag och paid social. Arbetet omfattade budskapsplattform, målgruppsanalys och ett riktat PR-upplägg mot affärs- och finansmedier, kompletterat med strategisk annonsering i sociala kanaler för att förlänga räckvidden och förstärka effekten av den redaktionella synligheten.
Vi utgick från aktuella marknadstrender och formulerade berättelser nära nyhetsflödet för att lyfta SV Ventures expertis. Genom ett redaktionellt arbetssätt skapade vi innehåll som engagerade både journalister och målgrupp. Arbetet omfattade artiklar, riktad annonsering och ett PR-upplägg med pitchar till medier som Börslunch, Wall Street Journal och Financial Times, i samarbete med Diplomat Communications. Resultatet blev bred exponering och stärkt trovärdighet i svenska och internationella affärsmedier.
PR-arbetet gav starkt genomslag och etablerade SV Ventures som en ledande röst inom investeringar i onoterade techbolag:
Det här levererade vi: