PR som gav genomslag internationellt

En visuell identitet och hemsida som visar SV Ventures som en modern, kunnig och pålitlig aktör inom investeringar i nordiska tillväxtbolag.

Räckvidd

<100K

Ad Impressions på LinkedIn

Visningar

>50K

Video Ad views LinkedIn

Exponeringar

<52K

Exponeringar Youtube Ads

Vad vi gjorde

Utöver helhetsarbetet med den visuella identiteten arbetade vi med PR för att etablera SV Ventures som en tydlig expert inom investeringar i onoterade techbolag. Vi tog fram en PR-strategi med fokus på thought leadership, mediegenomslag och paid social. Arbetet omfattade budskapsplattform, målgruppsanalys och ett riktat PR-upplägg mot affärs- och finansmedier, kompletterat med strategisk annonsering i sociala kanaler för att förlänga räckvidden och förstärka effekten av den redaktionella synligheten.

Kund
SV Ventures
Webbplats
Uppdrag
PR och Paid Social

Hur vi gjorde

Vi utgick från aktuella marknadstrender och formulerade berättelser nära nyhetsflödet för att lyfta SV Ventures expertis. Genom ett redaktionellt arbetssätt skapade vi innehåll som engagerade både journalister och målgrupp. Arbetet omfattade artiklar, riktad annonsering och ett PR-upplägg med pitchar till medier som Börslunch, Wall Street Journal och Financial Times, i samarbete med Diplomat Communications. Resultatet blev bred exponering och stärkt trovärdighet i svenska och internationella affärsmedier.

Resultat

PR-arbetet gav starkt genomslag och etablerade SV Ventures som en ledande röst inom investeringar i onoterade techbolag:

Det här levererade vi:

  • PR-genomslag i både Sverige och internationellt i bland annat Dagens industri, Breakit, EFN Börslunch, Financial Times och Wall Street Journal
  • Över 100 000 visningar och 50 000 videovisningar på LinkedIn genom paid social samt 52 000 exponeringar på Youtube Ads
  • Ökad trovärdighet och igenkänning i både svenska och internationella affärsmedier
  • Stärkt position som efterfrågad expert inom private tech och onoterade investeringar