Innehållsdriven rekrytering handlar om att skapa berättelser utifrån ert arbetsgivarvarumärke i syfte att attrahera nya medarbetare. Att locka rätt kompetens kräver idag så mycket mer än en platsannons. Du behöver också berätta vad du som arbetsgivare erbjuder och vad ni står för. Om er kultur. Om ledarskapet. Och framför allt om vilka människorna är som är grunden för er verksamhet.
På Tale hjälper vi dig att identifiera, paketera och kommunicera de historier som bygger ditt arbetsgivarvarumärke och attraherar talangerna. Ibland är berättelserna givna. Andra gånger behövs ett nytt angreppssätt, som att berätta om era fantastiska medarbetarna snarare än att låta dem hylla er som arbetsgivare. Ibland är historierna så självklara för dig att det krävs en utomstående för att se dem.
Tillsammans med dig identifierar vi målgrupp, budskap och mål för den innehållsdrivna rekryteringen. Ofta finns det fördelar att integrera arbetet med er internkommunikation.
När vi har fastställt ramarna tar vi fram en innehållsplan och lämpliga kanaler för att nå målgruppen
Tale tar sedan ansvar för att producera innehåll anpassat för kanal och målgrupp
Du är med i hela processen i den utsträckning du själv vill och har givetvis sista ordet i godkännandeprocessen.
Vi hjälper vi också med publicering, optimering och annonsering för att nå ut till potentiella medarbetare på sociala medier.
Vi analyserar utfallet av det innehåll vi producerar, optimerar och justerar löpande för att nå de mål och KPI:er vi satt upp tillsammans.
Kontakta Maria Lundqvist på: maria.lundqvist@talecontent.se
Eller ring eller sms:a på 070-661 29 01