Utbildningsprogram för inhouse-team

Utbildningsprogram för inhouse-team

Inhouse Ignite - För inhouse-team som vill lära nytt och få mer gjort

Om du leder ett kommunikations- eller marknadsteam vet du hur det kan se ut: Högt tempo. Höga krav.  Och ett team som är experter på den egna organisationen och varumärket men som kan behöva utmanas, få ny kunskap, nya verktyg och inblickar och impulser utifrån.   Därför har vi tagit fram erbjudandet Inhouse Ignite.

Ett utbildningsprogram på uppdaterad kunskap som ger teamet nya verktyg – varje månad. En investering som ger mätbara resultat både på kort och lång sikt.

Native Advertising

Vad är Inhouse Ignite?

Inhouse Ignite är inte en punktinsats. Det är inte en frukostföreläsning. Och det är inte en enskild utbildningsinsats som inte får konkret omsättning i teamets dagliga arbete.  Det är en prenumeration på ny kunskap som gör teamet skarpare och tryggare – månad för månad.

Ni får:

  1. En konkret struktur för teamets kompetensutveckling

  2. Träning och utbildning som speglar era faktiska behov av kunskap

  3. Konkreta metoder som går att använda direkt

Det här gör att ni kan:

  1. Jobba smartare och effektivare

  2. Utveckla teamets förmåga och kompetenser

  3. Höja kvaliteten på innehåll och kampanjer

  4. Bidra tydligare till affärsmålen  

Så här jobbar vi:

Vad teamet kan utvecklas inom

Varje månad väljer ni vad ni vill fördjupa er i. Vi skräddarsyr innehållet efter era behov. Bland våra mest efterfrågade teman:

Content- och kanalstrategi
Bygg en strategi som baseras på rätt KPI:er för att navigera komplexa kanalval. En tydlig riktning sparar tid och resurser samtidigt som målen nås.

Framgångsrikt PR-arbete
Skapa och vårda medierelationer som ger förtjänat genomslag. Nå ut till journalister, skapa nyfikenhet och generera resultat. Tales PR-specialister ger er handfasta tips.  

Skriva en kreativ brief
Formulera briefer som leder till starka och effektiva kampanjer. Metoder och verktyg som förenklar samarbetet med kreatörer inhouse och byråer.  

Workshop som strategiskt verktyg
Använd workshopmodeller som löser både strategiska och kreativa utmaningar. Ta del av sex beprövade modeller och format som går att tillämpa i många olika situationer.  

Annonskampanjer på sociala medier
Blir vassare på paid social. Optimera annonskampanjer på Meta, LinkedIn och TikTok. Effektiv targeting, bättre optimering och högre avkastning på investeringen (ROI).

English copy
Träna på att skriva professionella och säljande texter på engelska. Effektiva övningar som utvecklar språket för marknadsföring och kommunikation under ledning av Tales David Landes.  

Storytelling i praktiken
Skapa berättelser som engagerar, bygger varumärke och driver affärsmål. Konkreta case och metoder som fungerar i praktiken.

AI-verktyg för kommunikationsavdelningen
Upptäck AI-lösningar som förenklar arbetsflöden, ökar produktiviteten och stärker det kreativa arbetet. Skapa berättelser som engagerar, bygger varumärke och driver affärsmål. Konkreta case och metoder som fungerar i praktiken. ‍

Effektiv och engagerande internkommunikation
Stärk internkommunikationen med strategier och verktyg som når ut i organisationen. Förbättrat engagemang och samarbete genom tydliga budskap.  

Datadrivet arbetssätt och effektmätning
Arbeta strukturerat med A/B-testning, analys och effektmätning som inte bara ökar genomslaget för kommunikationen utan också skapar insikter om målgruppernas drivkrafter och vilka budskap som får bäst genomslag.

Hur det funkar

Med Inhouse Ignite hjälper ett antal specialister från Tale er att hålla teamet på topp, kreativt och strategiskt – och alltid uppdaterade på det senaste inom branschen. Ni väljer de teman som passar era utmaningar – vi levererar inspiration, kunskap och konkreta verktyg varje månad. Du väljer själv om ni vill fördjupa er i ett och samma tema under fler månader eller om det räcker med ett tillfälle per tema.

Native Advertising

Vad har vi att komma med?

Tale bildades 2017 och är en av branschens snabbast växande kommunikationsbyråer. Vi arbetar med några av Sveriges mest välkända varumärken med breda kommunikationsinsatser, PR, innehållsproduktion, kreativa koncept och paid social.   Vi arbetar också mycket med företagens inhouse-team och har hittat ett arbetssätt där vi kompletterar och stöttar företagens interna kompetenser på ett bra sätt. Det har också gett oss en förståelse för vad inhouse-teams behov vad gäller kunskap och utveckling.

Vad det kostar

Vi erbjuder detta i två ambitionsnivåer:

  1. Elevate – 1 utbildningstillfälle per månad à 2,5 h
    – 11 200 kr/mån

  2. Momentum – 2 utbildningstillfällen per månad à 2,5 h
    – 18 800 kr/mån

Vill du veta mer?

Vi öppnar just nu upp för ett begränsat antal nya inhouse-team.  Vill du veta mer eller diskutera ett upplägg som passar ert team?

Hör av dig till oss på formuläret nedan eller kontakta vår Creative Director Teodor Hässler som är ansvarig för Inhouse Ignite.

Teo har erfarenhet från både byrå- och inhousevärlden och har han dessutom en gedigen bakgrund som utbildare – bland annat på Berghs School of Communication, där han lett flera kurser för yrkesverksamma.

Teodor Hässler,  teodor.hassler@talecontent.se eller ring 070-449 99 13